Inicial
Precos
Currículo
Aulas Particulares
Tradução Técnica
Tradução Técnica
Contato

Primeira Lição

Segue, abaixo, um modelo do que serão as aulas desenvolvidas.

 

1. PRESENT CONTINUOUS(I AM, YOU ARE....DOING)
(AÇÃO OCORRE AO MESMO TEMPO EM QUE SE FALA)

 

*EXPLANATION
Valdinei is on his car.He is on his way to visit a friend in Tubarão. He driving to visit his friend in Tubarão.So, he is driving now, at the same time of speaking.
This action (to drive) not finished yet.
For this situation, we call it PRESENTE CONTINUADO.

TO REMEMBER AGAIN
*I am (I'M) COOKING,...DRIVING....SPEAKING....(Presente continuado)
*He/she/it (he's, she's, it's) going...sleeping...(Presente continuado)
*We/You/They are(we're,you're,they're)eating... (Presente continuado)

ANOTHER RULES

A) Estou realizando uma ação.

I'm (he's, she's...)doing something.I've started doing something and i have not (haven't) finished yet.Neste primeiro caso, a ação ocorre no tempo da fala.
Examples:
- Where's Andréia? She's having a dinner. (NOT -She has a dinner).
- They're tired.They're going to sleep just in a few minutes. (NOT - They're to go to sleep).

B) Estou realizando uma ação, não necessariamente ao mesmo tempo da fala.

Pay attention to the following example.
(DIALOGUE)
"I'm watching an interesting movie at the moment.I 'll give to you when i've finished it".

Neste caso, Valdinei is not watching the film at the time os speaking.It menas, he is in the middle of watching it.
After, he'll lend the film for his brother.

C) Usa-se o presente continuado quando nos referimos a (coisas/ações) acontecendo por agora, quase neste exato momento.
Por exemplo, today, this week, this evening, this month...
EXAMPLES: She's working hard today.
Yes, she has a lot to do today.
this month.
this evening.
this week.
Obs.: Lembre-se, você não pode dizer she work hard today.



EXERCISES (LESSON 01)

1. Fill the blank spaces with the words in brackets.
A)____________this month?No, she's at the office. (Susan/to travel)
B)Andréia is a Fernando's student.Is she?.What__________(she/to study)

2. Put the verbs into the correct way.
Obs. You also can use the negative form.
A)Adriana is tired.____________(to go) to bed now.
B)They can go out now.It___________(to rain) anymore.
C)I want to lose weight, so this week i'm____________(to eat)lunch.



TIRANDO DÚVIDAS


1. The word bread. (pão).
A despeito de ser uma palavra muito comum nos cursos de inglês, ela é pouco usada nos países de língua inglesa, pois é muito genérica.
Logo, ao visitar um país de língua inglesa, use:
- Loaf: pão de forma/baguete.
- Slice: fatia.
- Bun: pão de hambúrguer.
- Roll: pãozinho francês.
- Soft roll: pão para cachorro-quente.
- Small roll: bisnaguinha.

2. The word Bucks.(Dólares)
No exterior, principalmente nos E.U.A é comum ouvir o termo "bucks"
como significado para dólares.Assim:
Ex. Give me 20 bucks.
This means "give me 20 dollars".

Bucks funciona como uma giria.Apenas para citar alguns exemplos:
- Pila, paus.... para Real.
- Quid.... para libras esterlinas.
Obs.Just remember, centavos para dólares significa o Cent ou cents.



ACTIVITIES INTO THE CLASSROOM

INCREASING YOUR ENGLISH


1. Look to the following words.

Afraid, anxious, apprehensive, confused, delighted, embarrassed, enthusiastic, excited,
happy, lonely, panic-striken, pleased, sad, surprised and vulnerable.

QUESTIONS.
A)Which words has a positive or negative meaning on the list above?
B)Which word is the positive one and the negative one?
C)Tell me another one negative word.
D)Tell me another one positive word.
E)When was your worst and better day in your life?

Objective.To work as a free conversation.



ADJECTIVES

1. ABLE - Competent, proficient, fit, capable, accomplished and skilled.
Translate and make your own sentences.

2. Absolute - Total, entire, pure, sure, precise, tyrannical and dictatorial.
Translate and make your own sentences.

3. Abusive - Violent, injurious, offensive, oppressive, fraudulent, extravagant and profane.
Translate and make your own sentences.

Objective. To increase your capacity of description (Persons and situations).

 

Obs.: Tendo sido dadas as regras gramaticais e exercícios em língua inglesa ao aluno; deste ponto em diante, serão traduzidos e discutidos os assuntos referentes a Newsletter escolhida. O objetivo proposto é aumentar a capacidade de leitura, compreenção, tradução e a habilidade oral (conversação) do aluno.

Voltar